torstai 1. huhtikuuta 2010

Strasbourg!!

Elikkä vaikka tuntuu että viikko olis jo mennyt niin todellisuudessa vietin viimeset kolme (3!!!!) päivää Strasbourgissa. Ihana kaupunki! näin euroopan neuvoston ja parlamentin ja käytiin Struthofin keskitysleirillä. Kierreltiin kaupunkia ja kävästiin jokiristeilyllä! Olin siis koulun kanssa, meitä oli meiän luokalta 4 mutt& yhteensä 59 oppilasta :) Bussilla mentiin ja yövyttiin sellasessa nuorisohotellissa. Nyt olen mun hostisän työpaikalla ja klo 11.18 lähtee juna kohti Lyonia ja siellä vaihto ja lopulta noin kahden aikaan oon jo Avignonissa. Luvassa ënsi viikolla siis vierailut esim Monacossa,Cannesissa ja Nizzassa! Toivottavasti säät suosii, vaikka no lupashan ne Strasbourgiin sadetta, mutta siellä sato aina kun oltiin jossain sisällä :D Oioi oli kyllä hauska reissu, nauroin enemmän ku ikinä ehkä! Nyt väsyttää mutta kyllä mä Monacossa jaksan lomalla nukun sitten !

Ja niin by the way löysin ittelleni tulevan ammatin: tuun Strasbourgiin Euroopan parlamenttiin tulkiks, siihen vaaditaan ainakin äidinkieli + 3 kieltâ joten mulla sopivasti: suomi+ ranska, saksa ja englanti :D no ei katotaan mun mielestä se oli vaan hauska idea...


Ella

Ei kommentteja: